maandag 18 augustus 2014

Een ronde gelli-plate van houdbare gelatine en agar-agar. A round permanent gelliplate homemade.

In het vorige bericht heb ik verteld wat het recept is voor deze plate. Ik had alleen nog niet met  de gelatine een gemaakt en dat wilde ik toch proberen. Deze keer dus een ronde  plate. Het was nog wel moeilijk om een geschikte vorm te vinden!  En bekijk het verschil in resultaat!
De gelatine schuimde in de pan en dat zie je in het oppervlak terug. Ook zaten er veel luchtbellen in. Verder was hij  moeilijk uit de vorm te krijgen, dus je moet echt iets eronder leggen bijvoorbeeld bakpapier of freezerpaper.


Left de agar agar plate and right de gelatine plate
De agar agar is ook in wit te koop hoor, maar ik vond dit groene wel mooi. Mijn voorkeur gaat dus uit naar agar agar! Ik ben benieuwd welke op de lange duur het beste behouden blijft ! dat is dus nog even afwachten. 

4 opmerkingen:

  1. Hallo Anja, ik heb de gelli plate pas onlangs ontdekt en ik ben er me alleen nog maar in het verdiepen. Het is voor jou nu een tijdje geleden dat je de gelli plates hebt gemaakt en ik ben nieuwsgierig wat je me adviseert. Blijft de plate met de agar agar inderdaad het best? Of adviseer je me de moeite niet te nemen en er maar meteen een te kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ma rij,
    Een echte gelliplate is kwalitatief op den lange duur, denk ik beter. Maar hij is kostbaar in aanschaf en voor mij was de maat belangrijk. Er is geen A4 maat te koop. De rechthoekige hebben allemaal Amerikaanse maten. Dan ben je altijd papier aan het snijden! Ik heb ook de echte gelliplate, dus ik kan het vergelijken. Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. moet je eigelijk nog glyceline gebruikken alsje argor poeder gebruikt als je zelf een jelly plate maaktney is me niet helrmaal duidelijk en wat is de verhouding dan b.v.d. grt ingrid

      Verwijderen
    2. De glycerine is nodig om hem lang houdbaar te maken.

      Verwijderen