dinsdag 28 november 2017

Het geschapene.

Eindelijk weer eens een mandala af gemaakt. Dat voelt wel weer heel goed. Totaal anders dan een Eschertekening maken. Je zult denken  wat is dat nou het geschapene?
eerst tekende ik de 3 spiralen , daarna de vele spiralen erbuiten ( dit deed me denken  aan spinazie)
De oranje stippen ertussen zijn de zaden!Het getal 3 zien we vaak terug komen , bijvoorbeeld in sprookjes. Meestal moet je een toverspreuk 3 keer herhalen dan is hij pas in werking!
Verder kennen we geloof hoop en liefde. De drie eenheid de vader zoon en heilige geest. Er zijn er nog veel meer, misschien kun je zelf wat bedenken?!
Door de spinazie en het zaad kwam ik op:
De schepping, de schepper en het geschapene
De schepping zie ik als het AL waaruit alles is ontstaan.Nu mijn geval  de inspiratie bron.
De schepper ben ik die dit getekend heeft. Maar ook het zaad.
Het geschapene is deze mandala. Maar ook de spinazie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten