vrijdag 25 januari 2013

Zelf een sjabloon maken en je eigen scrappapier

Laag 1
Het sjabloon maakte ik van een stuk rolgordijn, deze heeft aan een kant plastic, dus dat is wat stevig. Net zo als vroeger op de kleuterschool, vouwde ik dit eerst diagonaal en daarna nog eens. laat het gevouwen zitten als je gaat knippen! Als je vaardig bent met een snijmesje, dan kun je natuurlijk nog veel meer. Met een rollertje acrylverf ga je nu over je sjabloon. Je kunt hem heel regelmatig neerleggen maar ook kris kras over en door elkaar.
Laag 2 De bruine kleur. Als je goed kijkt zie je het plasic sjabloon welke ik voor de tweede laag gebruikt heb. Hier kun je natuurlijk ook zelf een sjabloon voor maken.Misschien denk je nu , dat wordt helemaal niets !!! Ga dan gewoon door want die fase heb je elke keer wel. Dus doorgaan.... en bedenk dat je het later altijd nog weg kunt gooien! Mijn ervaring is echter , dat je dat toch niet doet ! Misschien wordt het alleen anders dan je verwacht had.
Laag 3 Voor de derde laag koos ik een andere kleur namelijk zachtgeel( omdat hier wat wit in zit, vlakt hij de sterke kleuren wat af)Deze bracht ik direkt met een rollertje op het papier aan.Als je niet al te hard drukt bij het rollen, krijg je de V'tjes van het verfbakje te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten